Ouders van Inge Plat

Toen onze dochter in HAVO-4 instroomde, merkten we al meteen na de eerste toetsweek dat de scores veel lager lagen dan op haar vorige school. We zochten naar de reden en kwamen erachter dat de lat op deze school behoorlijk hoger lag dan op de vorige school. Daarnaast was ze vaak ziek, waardoor ze veel lessen verzuimde en ondervond ze moeite om de stof weer bij te halen. Als ouders heb je niet die tools in huis om een kind, wat zich al jaren zelfstandig gered heeft met haar huiswerk, de juiste begeleiding te geven. Niet eens zozeer inhoudelijk qua leerstof, maar ook qua rolneming: je bent de ouder, niet de docent.

Toen in februari een artikeltje van Leerwijze in de Stienser Omroeper stond, hoefden we dat maar aan onze dochter voor te leggen of ze was er meteen al voor te vinden. Het intake gesprek heb ik samen met onze dochter bij Hendrik als open en professioneel ervaren. Er was ruimte voor Inge haar eigen verhaal, de moeite die ze had en ook haar specifieke hulpvraag. De periode tot aan de zomervakantie heeft ze twee keer per week bij Leerwijze doorgebracht met als resultaat dat ze toch nog over is gegaan naar havo-5, ondanks dat ze in die periode ook nog regelmatig ziek geweest is. Hendrik heeft een heel persoonlijke manier van benaderen, waardoor ieder kind zich al snel thuis voelt bij Leerwijze.

Als kindertherapeut ervaar ik ook die prettige samenwerking met Leerwijze. Soms komen er kinderen in mijn praktijk die tegen leerproblemen aanlopen. Dat maakt hen onzeker. Wanneer een kind gebaat is bij een stukje praktische begeleiding, is de lijn vanuit Gewoon Happy naar Leerwijze snel gelegd. Samen kunnen we dan sneller bewerkstelligen dat kinderen weer lekker in hun vel komen te zitten. Sinds kort kan dit ook voor kinderen van de basisschool. Fijn om te zien dan kinderen hier zo van opbloeien.

Elly Plat